صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر کیوسوئیچ / کاربرد لیزر کیوسوئیچ در جوانسازی و رفع مشکلات پوستی

کاربرد لیزر کیوسوئیچ در جوانسازی و رفع مشکلات پوستی

لیزر کیوسوئیچ با بهره گیری از پیشرفته ترین تکنیک های روز دنیا، بهترین درمان برای ضایعات پیگمانته (انواع لک ها) و از بین بردن لکه های قهوه ای ناخواسته، لک های ناشی از پرتو خورشید یا جهت از بین بردن خالکوبی می باشد. این لیزر برای درمان و پاک کردن انواع تاتوهای رنگی، خال های تیره مادرزادی (Nevus OTA) و کک مک و لنتیگو مناسب است.

لیزر کیوسوئیچ بهترین روش برای از بین بردن انواع لک ها و همچین انواع تاتو و خالکوبی می باشد. مطب دکتر خسروانی مجهز به لیزر کیوسوئیچ می باشد. لطفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09162029045 حاصل فرمایید.

لیزر کیوسوئیچ برای از بین بردن و کمرنگ کردن لک های صورت که در اثر افزایش سن بوجود آمده نیز استفاده می شود. این لیزر یکی از موثرترین روش ها برای درمان لک های صورت می باشد. این تکنیک تنها با یک جلسه می تواند ملاسما و لک های التهابی صورت را کاهش داده و یا به طور کامل از بین ببرد. این لیزر با طول موج ۱۰۶۴ نانومتر بر روی پوست تابانده می شود و توسط رنگدانه های پوست جذب می شود.
دستگاه لیزر کیوسوییچ ان دی یاگ با مدت زمان پالسی 5 تا 10 نانو ثانیه از نظر طول موج و فلوئنس و آسیب کمتر به اپیدرم برای رفع تاتوهای آبی و سیاه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

آنچه در این مطلب میخوانید

لیزر کیوسوئیچ چیست؟

اصطلاح «کیوسوئیچ» به نوع پالس ایجاد شده توسط لیزر اشاره دارد. بر خلاف پوینتر لیزرهای رایج که یک پرتو لیزر پیوسته ایجاد می کنند، لیزرهای کیوسوئیچ پالس های پرتو لیزری را ایجاد می کنند که تنها یک میلیاردم ثانیه (نانوثانیه) طول می کشد و بعد از مکث می تواند دوباره تابیده شود. از آنجایی که انرژی لیزر در زمان کوتاهی ساطع می شود، انرژی در پالس های بسیار قوی با طول موج 532 و 1064 نانومتر متمرکز می شود.
پالس‌های کوتاه و قدرتمند از دو مزیت کلیدی برخوردارند. اول اینکه، این پالس ها به اندازه کافی قدرتمند هستند که می توانند با تابش بر روی سطح پوست ناحیه مورد نظر توسط رنگدانه های موجود در اپیدرم جذب شده و قطعات ریز جوهر یا رنگدانه ها را بشکنند، تولید کلاژن سازی را تحریک کنند یا قارچ ها را بکشند. همه لیزرها قدرت کافی برای این کاربردها را ندارند، به همین دلیل است که لیزرهای کیوسوئیچ برای کارایی خود ارزشمند هستند.
دوم، از آنجایی که انرژی صرفاً برای چند نانوثانیه در پوست است، بافت اطراف آسیبی نمی بیند. فقط رنگدانه گرم می شود و خرد می شود تا سپس پروسه حذف توسط ماکروفاژها در خون انجام شود، در حالی که بافت اطراف بدون تاثیر باقی می ماند.
کوتاه بودن پالس چیزی است که به این لیزرها اجازه می دهد تا ملانوسیتوز پوستی یا خال های ملانوسیتیک (خال های مادرزادی)، خالکوبی های آبی- سیاه، و لنتیژینوز خورشیدی (لک های کبدی یا کک و مک)، یا کشتن قارچ را بدون عوارض جانبی ناخواسته پاک کنند.

کاربرد لیزر کیوسوئیچ در جوانسازی و رفع مشکلات پوستی

کاربردهای لیزر کیوسوئیچ

دستگ ه لیزر کیوسوئیچ تنها روش رفع تاتو و خالکوبی با بالاترین جوابدهی و کمترین میزان عوارض می باشد. مطب دکتر خسروانی مجهز به لیزر کیوسوئیچ می باشد. لطفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09162029045 حاصل فرمایید.

نحوه عملکرد لیزر کیوسوئیچ

نحوه عملكرد اين نوع ليزر با هدف قرار دادن رنگدانه موسوم به ملانين در پوست ناحيه تحت درمان مي باشد. ستون نور ليزر با طول موج 532 يا 1064 نانومتر اين رنگدانه را متلاشي مي كند و زخمي سطحی بر روي پوست به وجود مي آيد كه طي چند روز بهبود مي يابد. رنگدانه هاي متلاشي شده توسط سلول های به خصوص (ماكروفاژها) كه در خون همه افراد وجود دارند، بلعيده شده و از بدن خارج مي شوند.

لیزر کیوسوئیچ برای چه کسانی مناسب است؟

برخورداری از سلامت عمومی یکی از اصول استفاده از هر روش درمانی از جمله لیزر کیوسوئیچ است. درصورتی‌ که فرد به بیماری‌ های پوستی یا خود ایمنی مبتلا باشد نمی‌ تواند از این روش استفاده کند.
هر فردی که به نوعی با لک ‌های پوستی درگیر است یا از انجام یک خالکوبی پشیمان شده است، می‌تواند از این روش برای از بین بردن خالکوبی یا لک ‌ها استفاده کند.
این روش درمانی در افرادی که پوست روشن‌ تری دارند تاثیر بهتری خواهد گذاشت. به همین دلیل پزشکان به افرادی که پوست خیلی تیره‌ای دارند، استفاده از روش دیگری را توصیه می‌ کنند.
خانم‌ های باردار و افرادی که سابقه بیماری «کلوئید» دارند (پس از ایجاد زخم، دچار گوشت اضافی می‌شوند) نباید از دستگاه لیزر کیوسوئیچ استفاده کنند. اگر بیمار سابقه تبخال داشته باشد نیز قبل از شروع درمان و طبق نظر پزشک باید داروهایی نظیر آسیکلوویر مصرف کند.
همچنین اگر فرد در محل درمان به حساسیت ‌های پوستی مبتلا باشد یا عفونت یا زخم بازی داشته باشد تا زمان برطرف شدن حساسیت و زخم نباید از لیزر استفاده کند. ازآنجایی‌ که وظیفه دفع رنگ‌ دانه ‌های پوست بر عهده سیستم لنفاوی است، افرادی که در این سیستم مشکل دارند نمی‌توانند از لیزر کیوسوئیچ استفاده کنند.

مراقبتهای قبل از لیزر کیوسوئیچ

مراقبت های بعد از لیزر کیوسوئیچ

ماندگاری لیزر کیوسوئیچ

معمولا تعیین تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان آسیب‌های پوست با لیزر کیوسوئیچ به تصمیم پزشک وابسته است. پزشک بسته به شرایط فردی بیمار، نوع خال یا خالکوبی و دیگر لک‌ های پوستی، سطح درمان، نوع پوست، رنگ پوست و ... جلسات مورد نیاز برای درمان را تعیین می‌کند. در حالت عمومی، تعداد جلسات موردنیاز برای لک‌ های کمرنگ تر که در سطح کوچک تری قرار دارند، ۳ جلسه است. اما برای مساحت ‌های بیشتر و لک های پررنگ ‌تر ممکن است نیاز به ۵ یا ۶ جلسه لیزر نیز باشد. فاصله هر جلسه معمولاً یک ماه است اما بنا بر تشخیص پزشک ممکن است کمتر یا بیشتر نیز بشود.
اگر در طول درمان با لیزر کیوسوئیچ، توصیه ‌های پزشک به‌ طور کامل رعایت شود، اثرات آن بدون هیچ‌گونه عارضه‌ای تا آخر عمر باقی خواهند ماند. در دوران درمان دوری از نور خورشید و استفاده از کرم‌ های ضد آفتاب تجویز شده توسط پزشک مهم‌ ترین نکته است. چراکه نور خورشید باعث تیره شدن محل‌ های تابش و ایجاد لک ‌های جدید پوستی می ‌شود. بنابراین با رعایت این موارد می‌ توان برای همیشه پوستی صاف و یکدست بدون لک‌ های مزاحم داشت.

عوارض لیزر کیوسوئیچ

از آنجایی که اشعه لیزر به بافت بدن تابیده و توسط آن جذب می‌ شود عوارضی در پی خواهد داشت. این عوارض در افراد مختلف می ‌تواند با شدت‌ های متفاوتی بروز پیدا کنند. توجه داشته باشید که تبحر پزشک و استاندارد بودن دستگاه تا حد زیادی می‌تواند این عوارض را به حداقل برساند. از جمله شایع‌ ترین عوارض احتمالی عبارتند از:

در برخی افراد لیزر می‌تواند باعث تجمع رنگدانه‌های پوست در ناحیه تحت درمان شود. در نتیجه رنگ پوست آن ناحیه کمی تیره می ‌شود. این عوارض موقتی بوده و بعد از چند روز بین خواهد رفت. برای تسریع در بهبود این عارضه پیش آمده می‌ توان از پمادهای درمانی استفاده کرد.

این عارضه احتمالی دقیقه بر عکس هایپرپیگمنتاسیون می ‌باشد. به این صورت که در اثر لیزر درمانی رنگ پوست در آن ناحیه کمرنگ ‌تر می‌ شود. البته چنین عارضه‌ای بسیار نادر بوده و بیشتر در اثر خطا و بی‌ دقتی پزشک ایجاد می‌ شود. برای بهبودی هایپوپیگمنتاسیون به مدت زمان زیادی نیاز خواهد بود.

هزینه لیزر کیو سوئیچ

هزینه لیزر کیوسوییچ به دلایل متفاوت پوست شما بستگی دارد. اینکه قصد درمان و برطرف کردن چه آسیبی را دارید، یکی از مهم ‌ترین ملاک ‌های قیمت است. پزشک متخصص باید میزان و سطح آسیب و محل آن را بر روی پوست شما بررسی و چک کند. و به صورت کلی هرچه قدر سطح لک و خال، جای جوش و آکنه ، کک و مک ، تتو یا خالکوبی شما بیشتر باشد یا شاید قصد برداشتن تعداد بالاتری از خال ‌های خود را داشته باشد، قیمت آن طبیعتاً افزایش پیدا می کند.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
روش های مختلف ایجاد تقارن و زاویه سازی خط فکروش های مختلف ایجاد تقارن و زاویه سازی خط فک

تقارن و زاویه فک یکی از معیارهای زیبایی است ، گاهی اوقات با تزریق فیلر ، پرکننده‌ ها یی مانند تزیق چربی و کشیدن پوست می تواند به نتیجه دلخواه رسید . ... ادامه مطلب

درمان تعریق شدید زیر بغل با تزریق بوتاکسدرمان تعریق شدید زیر بغل با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس ، علاوه بر انجام روش های جوانسازی پوست و رفع چین و چروک و خطوط پوستی کاربرد مهم دیگری چون رفع تعریق بیش از حد را نیز بر عهده دارد . ... ادامه مطلب

تزریق ژل لب مدل طبیعی یا نچرالتزریق ژل لب مدل طبیعی یا نچرال

تزریق ژل لب طبیعی و نچرال است که علاوه بر زیبایی طبیعی ، بتواند نافرمی های آن را اصلاح کند. بهترین روش تزریق ، فیلرهای هیالورونیک اسید است . ... ادامه مطلب

کاربرد لیزر کیوسوئیچ در جوانسازی و رفع مشکلات پوستیکاربرد لیزر کیوسوئیچ در جوانسازی و رفع مشکلات پوستی

لیزر کیوسوئیچ با بهره گیری از پیشرفته ترین تکنیک های روز دنیا ، بهترین درمان برای ضایعات پیگمانته (انواع لک ها) و از بین بردن خالکوبی می باشد . ... ادامه مطلب

اگزوزوم؛ جدیدترین روش جوانسازی با استفاده از سلول های بنیادیاگزوزوم؛ جدیدترین روش جوانسازی با استفاده از سلول های بنیادی

اگزوزوم تراپی پوست و صورت یک رویکرد پیشگامانه برای جوانسازی صورت است که از قدرت ارتباطات سلولی بهره می برد. ... ادامه مطلب

جوانسازی با مزوژل پروفایلوجوانسازی با مزوژل پروفایلو

پروفایلو ، که در ۲۰۱۹ از آن به عنوان محصول سال یاد شده، یکی از محصولات نوآورانه است که باعث بهبود رنگ ، بافت ، آبرسانی و درخشندگی کلی پوست می شود ... ادامه مطلب

مزوژل جالپرو چیست و چه کاربردی دارد؟مزوژل جالپرو چیست و چه کاربردی دارد؟

مزوژل جالپرو چین و چروک های سطحی را رفع نموده و به پوست صورت شما و نواحی مختلف بدن از قبیل ، گردن ، شانه و سینه لطافت و درخشندگی بی نظیری خواهد بخشید ... ادامه مطلب

مزوژل چیست و چه کاربردی دارد ؟مزوژل چیست و چه کاربردی دارد ؟

مزوژل یک روش درمانی بسیار جدید است . این روش یکی از بهترین درمان ها برای آسیب های پوستی ، جوانسازی پوست و رفع چین چروک پوست است . ... ادامه مطلب

روشهای پیشگیری و درمان چین و چروک های عمیق پیشانیروشهای پیشگیری و درمان چین و چروک های عمیق پیشانی

اگر چین و چروک پیشانی شما زیاد شده است و به دنبال روشی برای درمان و رفع چروک پیشانی هستید، در این مطلب همراه ما باشید تا به طور کامل توضیح دهیم . ... ادامه مطلب

بوتاکس میگرن چیست و برای چه کسانی مناسب است؟بوتاکس میگرن چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

بوتاکس برای درمان میگرن یکی از معدود روشهای موثر برای رفع این بیماری است که با هزینه و عوارض حداقلی بهبودی چشمگیری دارد. ... ادامه مطلب

چگونه استرس روی پوست تاثیر می گذارد؟چگونه استرس روی پوست تاثیر می گذارد؟

تاثیر استرس روی جوش صورت به دلیل رابطه مستقیم پوست و سیستم عصبی بدن است. ... ادامه مطلب

تزریق بوتاکس؛ نحوه تزریق و اثرگذاری در جوانسازی پوستتزریق بوتاکس؛ نحوه تزریق و اثرگذاری در جوانسازی پوست

تزریق بوتاکس معمولاً برای از بین بردن خطوط پیشانی،خطوط پنجه کلاغی کنار چشمها که هنگام خندیدن بیشتر نمایان میشوند، خط اخم و چروک دور لب استفاده میشود ... ادامه مطلب

دکترپرستوخسروانی درسال 1386تحصیلات خود رادر رشته دکتری عمومی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به پایان برده و درسال 1393 با کسب رتبه ممتازی دکتری تخصصی پوست و مو ازدانشگاه علوم پزشکی اصفهان اخذ کرده و سپس موفق به دریافت بورد تخصصی بیماری های پوست و مو گردیدند.

تغییر ساعات کاری کلینیک به علت شیوع کرونا

ساعت کاری کلینیک :

شنبه تا چهارشنبه؛ صبح ها از ساعت 10:30الی 12:30
شنبه تا چهارشنبه؛ عصرها از ساعت 15 الی 19
پنجشنبه ها؛ از ساعت 10 الی 13

تلفن تماس جهت رزرو نوبت : 03832263360 - 03832263361
نوبت دهی اینترنتی: www.drkhosravani.ir

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465