صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / اگزوزوم؛ جدیدترین روش جوانسازی با استفاده از سلول های بنیادی

اگزوزوم؛ جدیدترین روش جوانسازی با استفاده از سلول های بنیادی

اگزوزوم تراپی پوست و صورت یک رویکرد پیشگامانه برای جوانسازی صورت است که از قدرت ارتباطات سلولی بهره می برد. این یک روش ایمن و غیر تهاجمی است که توانایی های ترمیم طبیعی و بازسازی پوست شما را تحریک می کند. با مزایای قابل توجه و تحقیقات مداوم، اگزوزوم تراپی آماده است تا دنیای زیبایی شناسی را متحول کند. پس آماده شوید تا درخشش جوانی خود را در آغوش بگیرید و با علائم مزاحم پیری خداحافظی کنید. اگزوزوم ها ، نانو ذرات ریزی هستند که توسط سلول ها ترشح شده و حاوی مواد مفیدی برای سلامت و جوانی پوست و بدن می باشند. اگزوزوم تراپی از این اگزوزوم ها بهره می برد تا بتواند فرآیندهای طبیعی بدن را برای مقابله با پیری تقویت کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

ساختار اگزوزوم چیست؟

اگزوزوم یا غشا بیرونی سلول، حاوی مجموعه ای از ترکیبات مختلف است که وظیفه حفظ ساختار و عملکرد سلول را دارند. این ترکیبات عبارتند از:

1- فسفولیپیدها

گروهی از ترکیبات شیمیایی که شامل فسفات و لیپیدها هستند. فسفولیپیدها شامل فسفاتیدیل‌ کلین، فسفاتیدیل‌ اینوزیتول و فسفاتیدیل‌ سرین می‌شوند. آنها نقش مهمی در انتقال سیگنال‌ های سلولی و ساختار غشا سلولی دارند.

2- گلیکولیپیدها

ترکیباتی که شامل لیپیدها و گروه‌های گلیکوزی هستند. آنها نقش در تشکیل ماتریس خارجی سلول، تشدید اتصالات بین سلولی و تعامل با سیگنال‌های خارجی دارند.

3- گلیکوپروتئین‌ ها

پروتئین‌ هایی که به آنها گروه‌ های گلیکوزی متصل شده‌اند. آنها نقش در تشکیل حفره‌ های خارجی سلول و تعامل با سیگنال‌ های خارجی دارند.

4- کلسترول

ترکیبی چربی که در غشا سلولی وجود دارد. کلسترول نقش مهمی در حفظ پلاسمای غشای سلولی، پایداری سلول و راهبردی برای تنظیم تراکم غشا دارد.

5- پروتئین‌ ها

غشا سلولی شامل مجموعه‌ای از پروتئین‌ها است که وظیفه‌های مختلفی از جمله حمل و نقل مواد، تشدید اتصالات سلولی، تراکم غشا و انتقال سیگنال‌های سلولی را برعهده دارند.

ترکیبات مذکور به طور کلی مواد سازنده غشا سلولی را تشکیل می‌دهند. این ترکیبات با هم تعامل کرده و به سلول اجازه می‌دهند تا وظایف خاص خود را انجام دهد و حفاظت و استحکام سلول را تأمین کند.

هر فردی ممکن است به این که آیا راهی برای بازگرداندن جوانی و شادابی پوست وجود دارد؟ فکر کرده باشد. در حال حاضر، یک روش جدید با نام اگزوزوم تراپی صورت در حال ورود به دنیای پزشکی است که می تواند به شما کمک کند تا پوست جوان تری داشته باشید. لطفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09162029045 حاصل فرمایید.

اگزوزوم سلول های بنیادی چیست؟

اگزوزوم ها حباب ها یا وزیکول های ریزی هستند که توسط سلول های مختلف بدن ترشح می شوند و نقش های متعددی دارند. این نانو ذرات ها از غشای دولایه لیپیدی تشکیل شده اند و اندازه شان بین 30 تا 100 نانومتر است. درون اگزوزوم ها مواد و محتویات مختلفی از جمله پروتئین ها، لیپیدها، mRNA و میکروRNA وجود دارد.
اگزوزوم ها توسط ارتباط با سلول های هدف، نقش مهمی در انتقال پیام رسانی بین سلولی، دفع مواد زائد سلولی، التهاب، ایمنی و فرایندهای متابولیک بدن دارند.
اخیراً مشخص شده اگزوزوم ها می توانند به عنوان وسیله انتقال دهنده دارو یا وکتور درمانی مورد استفاده قرار گیرند. از این رو امروزه با پیشرفت صنعت زیبایی و پزشکی، از این نانوذره در روش های زیبایی از جمله جوانسازی بدن با اگزوزوم تراپی استفاده می کنند.

اگزوزوم چیست

اگزوزوم تراپی برای جوانسازی بدن چیست؟

اگزوزوم تراپی یک روش جدید در زمینه جوانسازی است که از تزریق اگزوزوم ها به بدن استفاده می کنند. که این اگزوزوم هارا یا از بدن خود فرد یا از بدن فرد دیگری می گیرند و پس از گذراندن از سانتریفیوژ و به دست آوردن مواد لازم آن را به نواحی مدنظر تزریق می کنند.
در اگزوزوم تراپی، اگزوزوم هایی حاوی مواد مفید و ضد پیری جدا می شوند. این مواد شامل موارد زیر هستند:

اگزوزوم ها پس از ورود به سلول ها ، محتویات خود را آزاد کرده و موجب فعال شدن فرایندهای ترمیمی و ضد پیری در بدن می شوند.
از آثار اگزوزوم تراپی می توان به جوانسازی پوست، درمان چین و چروک ها، التیام زخم، رشد مو و کاهش درد مفاصل اشاره کرد.

جدیدترین روش جوانسازی با اگزوزوم تراپی

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، روش های نوینی برای دستیابی به این هدف معرفی شده اند که یکی از آن ها جوانسازی بدن با اگزوزوم تراپی است.
رادیکال های آزاد یکی از عوامل اصلی پیری پوست هستند. با انجام اگزوزوتراپی به منظور جوانسازی بدن، آنتی اکسیدان های موجود در اگزوزوم ها باعث می شوند تا از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت کنند.
آنزیم ها و پروتئین های ضدالتهابی موجود در اگزوزوم ها التهاب پوست را کاهش می دهند که باعث جوان ماندن پوست می شود. همچنین اسیدهای نوکلئیک و DNA موجود در اگزوزوم ها به ترمیم سلول های پوستی آسیب دیده کمک می کنند.
همانطور که قبل از این هم گفتیم در اگزوزوم فاکتورهای رشد مانند EGF وجود دارد که تزریق آن به بدن موجب تکثیر سلول های فیبروبلاست و ترشح کلاژن و الاستین شده که باعث افزایش کشسانی و شفافیت پوست می شود. همچنین ویتامین ها و مواد معدنی اگزوزوم ها انرژی و مواد مورد نیاز برای ترمیم و نوسازی پوست را فراهم می کنند.
به طور کلی اگزوزوم ها هیدراته و آب رسانی پوست را افزایش و چین و چروک ها را کاهش می دهند. بنابراین اگزوزم تراپی برای جوانسازی بدن با تاثیر بر فرآیندهای سلولی، باعث جوان و شفاف ماندن پوست می شود.

اگزوزوم ها چگونه برای پوست مفید هستند؟

وقتی یک سلول سالم یک اگزوزوم را به یک سلول ناسالم می فرستد، سلول آسیب دیده شروع به ترمیم و بازسازی خود می کند.
با افزایش سن، سلول های پوست شروع به تجزیه شدن می کنند و بدن ما اگزوزوم های کمتری تولید می کند.( شبیه به کاهش تولید کلاژن). این عمل منجر به افتادگی پوست و ظاهر شدن خطوط ریز و چین و چروک می شود. اگزوزوم درمانی به اگزوزوم های جدید اجازه می دهد تا سلول های غیرفعال پوست و اگزوزوم های مسن تر را تحریک کنند تا منجر به ترمیم، تقویت و جوان سازی پوست شود.
در این فرآیند، جوانسازی پوست با اگزوزوم باعث افزایش تولید کلاژن و الاستین، بهبود زخم و کاهش تولید رنگدانه می شود. در نتیجه طی دو تا شش هفته پس از درمان پوست حجیم تر، محکم تر، روشن تر و صاف تر می شود.
بخش جالب این روش این است که اگزوزوم ها به طور مداوم شش تا هشت ماه پس از درمان نیز فعال هستند، بنابراین نتایج و ماندگاری این روش بیشتر از بوتاکس است و همانند سایر روش ها می توانید برای تزریق مجدد مراجعه و اثر ماندگاری آن را طولانی تر کنید.
لازم به ذکر است که اگزوزوم ها دارای خواص ضد التهابی برای کمک به کاهش علائم بیماری های التهابی پوست مانند پسوریازیس و اگزما هستند.

اگزوزوم تراپی صورت چگونه انجام می شود؟

برای انجام این روش ابتدا باید اگزوزوم از بدن خود فرد یا شخص دیگری استخراج شود. در مرحله بعد، از سانتریفیوژ برای جداسازی اگزوزوم ها استفاده می شود که اجزای مختلف آن را بر اساس چگالی آنها جدا می کند. پس از آن، با استفاده از فیلتراسیون، مطمئن از تمیز و خالص بودن آن مطمئن می شوند.
پس از موفقیت در ایزوله کردن اگزوزوم ها، می توان از آنها برای جوانسازی صورت استفاده کرد. بسته به طرح درمانی، اگزوزوم ها از طریق استفاده موضعی یا تزریق به پوست منتقل می شوند.

انواع روش های درمان با اگزوزوم

سه راه وجود دارد که اگزوزوم ها را می توان روی پوست اعمال کرد. رایج ترین تکنیک های تجویز برای درمان اگزوزوم عبارتند از:

1- موضعی

اگزوزوم ها را می توان به صورت کرم، سرم یا ماسک روی سطح پوست اعمال کرد. اگزوزوم ها به آرامی روی پوست ماساژ داده می شوند و به آنها اجازه نفوذ و ارتباط با سلول های اپیدرم و درم را می دهند.

2- میکرونیدلینگ

سوزن های ریز میکروکانال هایی را روی سطح پوست ایجاد می کنند و اگزوزوم ها را می توان به صورت موضعی اعمال کرد و سپس از طریق این میکروکانال ها به پوست تزریق کرد و جذب و اثربخشی آن ها را افزایش داد.

3- تزریق

برای جوانسازی هدفمندتر و فشرده تر، اگزوزوم ها را می توان مستقیماً در نواحی خاصی از صورت تزریق کرد. این روش امکان رسیدن دقیق اگزوزوم ها را به لایه های عمیق تر پوست، تحریک تولید کلاژن و ترویج جوانسازی کلی پوست فراهم می کند.

وظیفه اگزوزوم ها در واقع برقراری ارتباط و انتقال سیگنال بین سلول ها است. شما می توانید آنها را به عنوان پیام رسان هایی در نظر بگیرید که سیگنال هایی را به سلول های ناسالم ارسال می کنند و آنها را تحریک به بازسازی می کنند. به عبارت دیگر، اگزوزوم ها روند طبیعی بهبودی بدن را تحریک می کنند. لطفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09162029045 حاصل فرمایید.

مزایای جوانسازی صورت با اگزوزوم

جوانسازی پوست با اگزوزوم تراپی صورت می تواند کلاژن پوست را در نواحی تحت درمان تا شش برابر افزایش دهد و همچنین سطح الاستین را تا 300 درصد افزایش می دهد.
به طور کلی این روش دارای مزایای زیادی است که شامل موارد زیر می شود:

اگزوزوم تراپی مناسب چه کسانی است؟

اساساً همه افراد می توانند از جوانسازی پوست با اگزوزوم تراپی صورت بهره ببرند، زیرا این روش طیف گسترده ای از مزایا و فواید را دارند. افرادی که به دنبال درمانی جدید و موثر ضد چین و چروک و جوانسازی کلی پوست هستند، می توانند با این روش بهبود پیدا کنند، همچنین افرادی که دارای بافت ناهموار یا رنگ پوست کدر، اسکار آکنه، منافذ بزرگ شده و رنگدانه های ناخواسته هستند، می توانند از این روش برای بهبودی استفاده کنند. نکته مهم در این روش این است که، اگزوزوم ها هیچ عارضه جانبی قابل توجهی ندارند، بنابراین اگر پوست شما می تواند روش هایی مانند لیزر یا میکرونیدلینگ را تحمل کند، این درمان جدید نیز هیچ خطری را برای آن ها ایجاد نمی کند.
به طور کلی هر کسی که هر یک از مشکلات پوستی زیر را تجربه می کند می تواند از روش نوآورانه اگزوزوم تراپی برای جوانسازی صورت بهره مند شود:

تزریق اگزوزوم چگونه انجام می شود؟

محلول اگزوزوم با غلظت و دوز مناسب آماده می شود و سپس به بدن در ناحیه مد نظر تزریق می شود. تزریق می تواند به صورت داخل وریدی یا موضعی انجام شود.
در تزریق داخل وریدی، اگزوزوم از طریق سیستم گردش خون به کل بدن منتشر می شود. در تزریق موضعی، اگزوزوم ها در همان ناحیه تزریق جذب می شوند.

جوانسازی بدن با روش اگزوزوم تراپی چه فوایدی دارد؟

تأثیر اصلی اگزوزوم تراپی در جوانسازی بدن، تحریک فرآیندهای بازسازی سلولی و افزایش کلاژن سازی و الاستین می باشد. با تقویت و ترمیم سلول های پوستی و تجدید ساختار و زنده ماندن بافت ها، علائم پیری و چین و چروک ها به طرز قابل توجهی بهبود می یابند. به همین ترتیب، با استفاده از اگزوزوم تراپی، بدن به نوعی به جوانی طبیعی خود باز می گردد.
علاوه بر جوانسازی پوست، اگزوزوم تراپی همچنین در درمان برخی از مشکلات دیگر نیز مؤثر است. از جمله بهبود ترمیم بافت ها و زخم های پوستی، کاهش نشانه های آکنه و لکه های پوستی، بهبود ظاهر رویش مو و حتی افزایش روند بهبودی در عملیات های ترمیمی بدن می باشد.

در ادامه، برخی از فواید اگزوزوم تراپی را برای شما شرح می دهیم:

اگزوزوم ها عوامل جوانسازی موجود در سلول های بدن را در خود دارند. با تزریق اگزوزوم ها به پوست ، فرآیندهای بازسازی سلولی تحریک شده و سلول های پوستی تقویت و ترمیم می شوند، که منجر به بهبود سلامت و زیبایی پوست می شود.

اگزوزوم تراپی با فعال سازی سلول های پوستی، کلاژن و الاستین بیشتری که دو پروتئین مهم در حفظ سلامت و جوانسازی هستند، تولید می کند.

با تقویت سلول های پوستی و افزایش تولید کلاژن و الاستین ، اگزوزوم تراپی منجر به کاهش ظاهر چین و چروک ها در بدن می شود.

استفاده از اگزوزوم تراپی می تواند به روشن تر شدن پوست کمک کند. این روش نوین نقاط تیره و لکه های پوستی را کاهش می دهد.

اگزوزوم تراپی همچنین به عنوان یک روش ترمیمی-درمانی موثر است. با تزریق اگزوزوم ها به مناطق آسیب دیده، فرایند ترمیم بافت ها انجام می شود و زمان بهبودی آسیب ها و زخم ها کاهش می یابد.

به طور کلی اگزوزوم نسبت به روش های دیگر جوانسازی بدن، یک روش بسیار مرغوب و مطمئن است.

مراقبت های لازم بعد از اگزوزوم تراپی برای جوانسازی بدن

برای حفظ نتایج اگزوزوم تراپی و موفقیت در جوانسازی بدن، باید مراقبت های لازم بعد از تزریق را حتما رعایت کنید. در این راستا می توانید از پزشک خود توصیه های لازم را دریافت کنید.
به طور کلی رعایت مراقبت های زیر پس از درمان توصیه می شود:

با رعایت این نکات می توانید اطمینان حاصل کنید که نتایج درمانی اگزوزوم تراپی ماندگارتر شود.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
روش های مختلف ایجاد تقارن و زاویه سازی خط فکروش های مختلف ایجاد تقارن و زاویه سازی خط فک

تقارن و زاویه فک یکی از معیارهای زیبایی است ، گاهی اوقات با تزریق فیلر ، پرکننده‌ ها یی مانند تزیق چربی و کشیدن پوست می تواند به نتیجه دلخواه رسید . ... ادامه مطلب

درمان تعریق شدید زیر بغل با تزریق بوتاکسدرمان تعریق شدید زیر بغل با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس ، علاوه بر انجام روش های جوانسازی پوست و رفع چین و چروک و خطوط پوستی کاربرد مهم دیگری چون رفع تعریق بیش از حد را نیز بر عهده دارد . ... ادامه مطلب

تزریق ژل لب مدل طبیعی یا نچرالتزریق ژل لب مدل طبیعی یا نچرال

تزریق ژل لب طبیعی و نچرال است که علاوه بر زیبایی طبیعی ، بتواند نافرمی های آن را اصلاح کند. بهترین روش تزریق ، فیلرهای هیالورونیک اسید است . ... ادامه مطلب

کاربرد لیزر کیوسوئیچ در جوانسازی و رفع مشکلات پوستیکاربرد لیزر کیوسوئیچ در جوانسازی و رفع مشکلات پوستی

لیزر کیوسوئیچ با بهره گیری از پیشرفته ترین تکنیک های روز دنیا ، بهترین درمان برای ضایعات پیگمانته (انواع لک ها) و از بین بردن خالکوبی می باشد . ... ادامه مطلب

اگزوزوم؛ جدیدترین روش جوانسازی با استفاده از سلول های بنیادیاگزوزوم؛ جدیدترین روش جوانسازی با استفاده از سلول های بنیادی

اگزوزوم تراپی پوست و صورت یک رویکرد پیشگامانه برای جوانسازی صورت است که از قدرت ارتباطات سلولی بهره می برد. ... ادامه مطلب

جوانسازی با مزوژل پروفایلوجوانسازی با مزوژل پروفایلو

پروفایلو ، که در ۲۰۱۹ از آن به عنوان محصول سال یاد شده، یکی از محصولات نوآورانه است که باعث بهبود رنگ ، بافت ، آبرسانی و درخشندگی کلی پوست می شود ... ادامه مطلب

مزوژل جالپرو چیست و چه کاربردی دارد؟مزوژل جالپرو چیست و چه کاربردی دارد؟

مزوژل جالپرو چین و چروک های سطحی را رفع نموده و به پوست صورت شما و نواحی مختلف بدن از قبیل ، گردن ، شانه و سینه لطافت و درخشندگی بی نظیری خواهد بخشید ... ادامه مطلب

مزوژل چیست و چه کاربردی دارد ؟مزوژل چیست و چه کاربردی دارد ؟

مزوژل یک روش درمانی بسیار جدید است . این روش یکی از بهترین درمان ها برای آسیب های پوستی ، جوانسازی پوست و رفع چین چروک پوست است . ... ادامه مطلب

روشهای پیشگیری و درمان چین و چروک های عمیق پیشانیروشهای پیشگیری و درمان چین و چروک های عمیق پیشانی

اگر چین و چروک پیشانی شما زیاد شده است و به دنبال روشی برای درمان و رفع چروک پیشانی هستید، در این مطلب همراه ما باشید تا به طور کامل توضیح دهیم . ... ادامه مطلب

بوتاکس میگرن چیست و برای چه کسانی مناسب است؟بوتاکس میگرن چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

بوتاکس برای درمان میگرن یکی از معدود روشهای موثر برای رفع این بیماری است که با هزینه و عوارض حداقلی بهبودی چشمگیری دارد. ... ادامه مطلب

چگونه استرس روی پوست تاثیر می گذارد؟چگونه استرس روی پوست تاثیر می گذارد؟

تاثیر استرس روی جوش صورت به دلیل رابطه مستقیم پوست و سیستم عصبی بدن است. ... ادامه مطلب

تزریق بوتاکس؛ نحوه تزریق و اثرگذاری در جوانسازی پوستتزریق بوتاکس؛ نحوه تزریق و اثرگذاری در جوانسازی پوست

تزریق بوتاکس معمولاً برای از بین بردن خطوط پیشانی،خطوط پنجه کلاغی کنار چشمها که هنگام خندیدن بیشتر نمایان میشوند، خط اخم و چروک دور لب استفاده میشود ... ادامه مطلب

دکترپرستوخسروانی درسال 1386تحصیلات خود رادر رشته دکتری عمومی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به پایان برده و درسال 1393 با کسب رتبه ممتازی دکتری تخصصی پوست و مو ازدانشگاه علوم پزشکی اصفهان اخذ کرده و سپس موفق به دریافت بورد تخصصی بیماری های پوست و مو گردیدند.

تغییر ساعات کاری کلینیک به علت شیوع کرونا

ساعت کاری کلینیک :

شنبه تا چهارشنبه؛ صبح ها از ساعت 10:30الی 12:30
شنبه تا چهارشنبه؛ عصرها از ساعت 15 الی 19
پنجشنبه ها؛ از ساعت 10 الی 13

تلفن تماس جهت رزرو نوبت : 03832263360 - 03832263361
نوبت دهی اینترنتی: www.drkhosravani.ir

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465