صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کانتورینگ و زاویه سازی / روش های مختلف ایجاد تقارن و زاویه سازی خط فک

روش های مختلف ایجاد تقارن و زاویه سازی خط فک

افزایش سن تغییراتی از قبیل ضعیف شدن عضلات صورت، افزایش چربی در ناحیه زیر گردن و شل شدن پوست زیر فک را به همراه دارند که همه‌ ی این موارد باعث می‌ شوند گاهی که به آینه نگاه می‌ کنید از صورت خود ناراضی باشید. جدا از تغییراتی که با افزایش سن یا افزایش وزن در فرم صورت شما رخ می دهد ممکن است فک شما به صورت ذاتی شکل و زاویه‌ ی دلخواه را نداشته باشد. فرم، تقارن و زاویه فک یکی از معیارهای زیبایی می‌ باشد که هم برای خانم‌ ها و هم برای آقایان بسیار مهم بوده و در اعتماد به نفس آن‌ها تاثیر بسزایی دارد.
مردها به دنبال فکی مربع شکل هستند که ظامری مردانه‌ تر به آنها بدهند و خانم‌ ها اغلب به دنبال خط فکی به فرم ۷ و ظاهری قلب مانند در چانه هستند تا صورتی ظریف و زنانه را داشته باشند، در تمام این موارد توجه به آناتومی فک و صورت بسیار مهم است، گاهی اوقات با تزریق فیلر و پرکننده‌ ها می توان به نتیجه‌ ی دلخواه رسید گاهی با خارج کردن چربی و کشیدن پوست.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای زاویه سازی فک

سازویه سازی فک ، مجموعه اقداماتی است که در نهایت به بهبود ناهنجاری های موجود در فک و یا زیباسازی آن منجر می شود. این ناهنجاری ها می تواند به علت نقایص اسکلتی، گردی صورت، کوتاه بودن اندازه هندسی فک و ... باشد. بازگردانی حجم از دست رفته صورت یا اختلالات مادرزادی به منظور زیبایی هدف زاویه سازی فک و صورت می باشد.
زاویه سازی صورت روشی برای ایجاد خط فک و زاویه‌ دار کردن چانه است. افرادی که چانه‌ های کوچک دارند، می‌ توانند با استفاده از روش‌های مختلف زاویه سازی این مشکل را برطرف کنند. همچنین افرادی که به دلیل افزایش سن یا چاقی در ناحیه پایین صورت و گردن چربی زیادی داشته و خط فک آن‌ها از بین رفته است، با این روش به نتیجه دلخواه خود خواهند رسید.

تزریق فیلر زاویه فک

با تزریق فیلرهای پوستی در زوایای استخوانی فک می‌ توان به بهبود خط فک کمک کرد. روش زاویه سازی صورت با ژل مناسب افرادی است، که مشکل حادی در این ناحیه ندارند. پزشک تنها با مشخص شدن زوایای صورت نتیجه مطلوب را ایجاد می‌کند. هر شخص بر اساس آناتومی و فرم فک به حدود ۱ تا ۴ سی سی فیلر پوستی نیاز دارد.
در این روش ژل نرم زیر پوست تزریق می‌ شود. می‌توان برای حجم‌ دهی در این ناحیه از مواد طبیعی یا مصنوعی استفاده کرد. نتایج حاصل از تزریق ژل فوری مشخص می‌شود. ماندگاری ژل بسته به برند استفاده شده و نوع پوست بین ۱۲ تا ۱۸ ماه است.

تزریق چربی در خط فک

روش زاویه سازی فک با تزریق چربی همانند روش تزریق ژل در ناحیه فک و چانه است. چربی هم نوعی فیلر محسوب می‌ شود و از آن برای زاویه دادن به صورت کمک گرفته می‌شود. با این تفاوت که چربی از بدن خود شخص برداشته می‌شود. معمولاً چربی از ناحیه شکم یا پهلو گرفته شده و به نواحی مورد نظر تزریق می‌شود. ماندگاری چربی نسبت به ژل بیشتر است و هر چند سال نیاز به تمدید دارد. ماندگاری چربی حدود 5 تا 7 سال در نظر گرفته می شود.

تزریق چربی و فیلر برای ایجاد تقارن و زاویه سازی خط فک در مطب دکتر پرستو خسروانی انجام می شود. لطفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09162029045 حاصل فرمایید.

لیفت با نخ فک

برای زاویه سازی فک می‌ توان از نخ استفاده کرد. در روش زاویه سازی فک با نخ از نخ‌ های مخصوص برای بالا کشیدن پوست و رفع افتادگی استفاده می‌شود. نخ ‌های جراحی در اطراف چانه قرار گرفته و با کشیدن پوست به سمت بالا به صافی آن کمک می‌کند. معمولاً برای این ناحیه از ۴ تا ۸ نخ استفاده می‌ شود. ماندگاری با نخ در افراد مختلف بین ۶ تا ۱۲ ماه است. پس از جذب نخ‌ ها در بدن نیاز به تمدید است.

تزریق بوتاکس خط فک

بوتاکس حاوی سم بوتولونیوم است. این سم مستقیماً در عضلات تزریق شده و با فلج کردن ماهیچه‌ ها و اعصاب آن ناحیه حرکت عضلات را کاهش می‌دهد. زاویه سازی فک با تزریق بوتاکس باعث می‌ شود، شکل کلی صورت شبیه به V شود.
با فشار دادن دندان‌ها به هم و ایجاد برآمدگی در انتهای دندان‌ ها می‌ توانید، عضله‌ای به نام عضله توده‌ای را احساس کنید. بوتاکس در این ناحیه تزریق می‌ شود. معمولا برای این ناحیه به ۳۰ تا ۶۰ واحد بوتاکس نیاز است، تا نتایج قابل مشاهده باشد. ماندگاری بوتاکس حدود ۳ تا ۴ ماه بوده و نیاز به تمدید مداوم دارد.

زاویه سازی خط فک

هایفوتراپی فک و چانه

بسیاری از پزشکان متخصص زیبایی از هایفوتراپی برای زاویه سازی فک و صورت استفاده می‌کنند. در زاویه سازی فک با هایفوتراپی که به آن اولتراپی نیز می‌ گویند، از انرژی اولتراسوند استفاده می‌شود. این انرژی با تحریک بافت‌ های زیرین پوست باعث سفت شدن و لیفتینگ این ناحیه می‌شود. امواج اولتراسوند روی یک ناحیه در لایه‌ های عمیق پوست متمرکز می‌شود. فرکانس‌های بالا پروتئین‌ های پوست را گرم می‌ کند. با کشیدن پوست تولید کلاژن تحریک شده و پوست سفت می‌شود.

جراحی قرینه سازی فک

زاویه سازی صورت با جراحی مناسب افرادی است، با زاویه سازی جزئی به نتیجه دلخواه نمی‌رسند. پوست این افراد در ناحیه گردن و فک بسیار شل است و با روش‌ های غیرجراحی نمی‌توان آن را برطرف کرد. با استفاده از جراحی فک می‌ توان در چانه و فک تغییراتی ایجاد کرد.
عمل جراحی فک یک عمل سنگین محسوب می‌ شود. در این روش با تراشیدن استخوان اندازه فک را کوچک می‌ کنند. اما در صورتی که نیازی به تراشیدن استخوان نباشد، می‌توان از روش‌ های دیگر جراحی برای حذف چربی یا حجم‌ دهی این ناحیه استفاده کرد. علاوه بر این روش سه روش جراحی زاویه سازی صورت به صورت کم‌ تهاجم وجود دارد. جراح زیبایی با توجه به آناتومی صورت شخص و میزان چربی در این ناحیه مناسب‌ ترین تکنیک را انتخاب می‌کند.

لیپوساکشن گردن

اگر چربی شخص تنها در زیر پوست باشد و در زیر عضلات گردن چربی زیادی نداشته باشد، می‌توان با استفاده از زاویه سازی فک با لیپوساکشن گردن به رفع افتادگی پوست کمک کرد. لیپوساکشن چربی ناحیه گردن، چانه و فک را از بین می‌برد و خط فک مشخص می‌ شود. در این روش علاوه بر حذف چربی پوست تا حدودی سفت می‌ شود. نتایج حاصل از لیپوساکشن برای سال‌ های زیادی باقی می‌ماند.

بهترین روش اصلاح خط فک کدام است؟

این روزها فرایندهای زیبایی مثل زاویه سازی فک و صورت یا همان به اصطلاح مادلینگ چهره در میان بانوان و آقایان بسیار پر طرفدار شده است. زاویه سازی فک به غیر از فرم دهی چانه و صورت، موجب جوان سازی و زیبایی پوست هم می‌گردد.
تمایل به زیبایی در همه افراد وجود دارد. داشتن ظاهری زیباتر، موجب افزایش اعتماد به نفس می گردد. همین که اشخاص احساس کنند که در جهت مثبتی چهره‌ شان تغییر کرده و زیباتر شده‌اند، حس رضایت از خود در آن‌ها تقویت شده و با روحیه‌ ی بهتری به اجتماع وارد می‌شوند. از طرفی دیگر داشتن هر نوع عیب در صورت، موجب پایین آمدن اعتماد به نفس در اشخاص می گردد. به همین خاطر فرایندهای زیبایی که در قسمت صورت اعمال می‌شود، اغلب مورد استقبال تعداد زیادی از بانوان و آقایان قرار می گیرد.
چنانچه از اندازه و سبک چانه ی خود راضی نیستید و یا احساس می کنید که فک شما تقارن ندارد، می توانید با روش‌های گفته شده، عیب های چهره خویش را بر طرف بنمایید. اصلاح فرم فک می تواند موجب زیبایی، جوان سازی، تصحیح زاویه، بر طرف کردن غبغب و حالت دهی به چانه شود.

عوارض زاویه سازی فک

در روش‌های زاویه سازی بدون جراحی عوارض بسیار کم است. در اکثر این روش‌ها عوارض زاویه سازی فک شامل قرمزی، تورم یا کمی کبودی است. زاویه سازی بدون جراحی دوره نقاهت نداشته و می‌توان پس از انجام عمل زیبایی به فعالیت‌های روزانه پرداخت. اما در روش‌های جراحی برای زاویه سازی صورت همانند هر نوع جراحی عوارض و معایبی وجود دارد. برخی از خطرات و عوارض جراحی زاویه سازی صورت عبارتند از:

هزینه زاویه سازی فک

هزینه زاویه سازی فک به عوامل متعددی بستگی دارد. روش‌های جراحی هزینه بسیار بیشتری دارند. با توجه به تجربه جراح، دستمزد تیم دستیاران و هزینه مرکز جراحی قیمت کلی زاویه سازی مشخص می‌شود. در صورتی که پزشک جراحی فک را تنها به دلیل زیبا سازی انجام دهد، بیمه درمانی هزینه آن را پوشش نمی‌دهد. اما اگر با توصیه پزشک جراحی برای درمان این ناحیه کاربرد داشته باشد، مقداری از هزینه توسط بیمه پرداخت خواهد شد.
روش‌های غیرجراحی زاویه سازی هزینه کمتری دارند. هزینه این عمل‌های زیبایی به میزان مواد استفاده شده و تجربه پزشک متخصص زیبایی وابسته است. به عنوان مثال در روش تزریق با ژل مقدار فیلر استفاده شده و برند ژل در قیمت‌ گذاری موثر است. همچنین در روش تزریق بوتاکس مقدار بوتاکس مصرف شده، قیمت زاویه سازی را تعیین می‌کند.

در نهایت اگر می‌ خواهید در مورد روش‌ های زاویه‌ سازی فک و میزان هزینه‌ ای که باید انجام دهید تخمینی داشته باشید، بهتر است مطب دکتر خسروانی تماس بگیرید تماس بگیرید. سلطفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09162029045 حاصل فرمایید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
روش های مختلف ایجاد تقارن و زاویه سازی خط فکروش های مختلف ایجاد تقارن و زاویه سازی خط فک

تقارن و زاویه فک یکی از معیارهای زیبایی است ، گاهی اوقات با تزریق فیلر ، پرکننده‌ ها یی مانند تزیق چربی و کشیدن پوست می تواند به نتیجه دلخواه رسید . ... ادامه مطلب

درمان تعریق شدید زیر بغل با تزریق بوتاکسدرمان تعریق شدید زیر بغل با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس ، علاوه بر انجام روش های جوانسازی پوست و رفع چین و چروک و خطوط پوستی کاربرد مهم دیگری چون رفع تعریق بیش از حد را نیز بر عهده دارد . ... ادامه مطلب

تزریق ژل لب مدل طبیعی یا نچرالتزریق ژل لب مدل طبیعی یا نچرال

تزریق ژل لب طبیعی و نچرال است که علاوه بر زیبایی طبیعی ، بتواند نافرمی های آن را اصلاح کند. بهترین روش تزریق ، فیلرهای هیالورونیک اسید است . ... ادامه مطلب

کاربرد لیزر کیوسوئیچ در جوانسازی و رفع مشکلات پوستیکاربرد لیزر کیوسوئیچ در جوانسازی و رفع مشکلات پوستی

لیزر کیوسوئیچ با بهره گیری از پیشرفته ترین تکنیک های روز دنیا ، بهترین درمان برای ضایعات پیگمانته (انواع لک ها) و از بین بردن خالکوبی می باشد . ... ادامه مطلب

اگزوزوم؛ جدیدترین روش جوانسازی با استفاده از سلول های بنیادیاگزوزوم؛ جدیدترین روش جوانسازی با استفاده از سلول های بنیادی

اگزوزوم تراپی پوست و صورت یک رویکرد پیشگامانه برای جوانسازی صورت است که از قدرت ارتباطات سلولی بهره می برد. ... ادامه مطلب

جوانسازی با مزوژل پروفایلوجوانسازی با مزوژل پروفایلو

پروفایلو ، که در ۲۰۱۹ از آن به عنوان محصول سال یاد شده، یکی از محصولات نوآورانه است که باعث بهبود رنگ ، بافت ، آبرسانی و درخشندگی کلی پوست می شود ... ادامه مطلب

مزوژل جالپرو چیست و چه کاربردی دارد؟مزوژل جالپرو چیست و چه کاربردی دارد؟

مزوژل جالپرو چین و چروک های سطحی را رفع نموده و به پوست صورت شما و نواحی مختلف بدن از قبیل ، گردن ، شانه و سینه لطافت و درخشندگی بی نظیری خواهد بخشید ... ادامه مطلب

مزوژل چیست و چه کاربردی دارد ؟مزوژل چیست و چه کاربردی دارد ؟

مزوژل یک روش درمانی بسیار جدید است . این روش یکی از بهترین درمان ها برای آسیب های پوستی ، جوانسازی پوست و رفع چین چروک پوست است . ... ادامه مطلب

روشهای پیشگیری و درمان چین و چروک های عمیق پیشانیروشهای پیشگیری و درمان چین و چروک های عمیق پیشانی

اگر چین و چروک پیشانی شما زیاد شده است و به دنبال روشی برای درمان و رفع چروک پیشانی هستید، در این مطلب همراه ما باشید تا به طور کامل توضیح دهیم . ... ادامه مطلب

بوتاکس میگرن چیست و برای چه کسانی مناسب است؟بوتاکس میگرن چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

بوتاکس برای درمان میگرن یکی از معدود روشهای موثر برای رفع این بیماری است که با هزینه و عوارض حداقلی بهبودی چشمگیری دارد. ... ادامه مطلب

چگونه استرس روی پوست تاثیر می گذارد؟چگونه استرس روی پوست تاثیر می گذارد؟

تاثیر استرس روی جوش صورت به دلیل رابطه مستقیم پوست و سیستم عصبی بدن است. ... ادامه مطلب

تزریق بوتاکس؛ نحوه تزریق و اثرگذاری در جوانسازی پوستتزریق بوتاکس؛ نحوه تزریق و اثرگذاری در جوانسازی پوست

تزریق بوتاکس معمولاً برای از بین بردن خطوط پیشانی،خطوط پنجه کلاغی کنار چشمها که هنگام خندیدن بیشتر نمایان میشوند، خط اخم و چروک دور لب استفاده میشود ... ادامه مطلب

دکترپرستوخسروانی درسال 1386تحصیلات خود رادر رشته دکتری عمومی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به پایان برده و درسال 1393 با کسب رتبه ممتازی دکتری تخصصی پوست و مو ازدانشگاه علوم پزشکی اصفهان اخذ کرده و سپس موفق به دریافت بورد تخصصی بیماری های پوست و مو گردیدند.

تغییر ساعات کاری کلینیک به علت شیوع کرونا

ساعت کاری کلینیک :

شنبه تا چهارشنبه؛ صبح ها از ساعت 10:30الی 12:30
شنبه تا چهارشنبه؛ عصرها از ساعت 15 الی 19
پنجشنبه ها؛ از ساعت 10 الی 13

تلفن تماس جهت رزرو نوبت : 03832263360 - 03832263361
نوبت دهی اینترنتی: www.drkhosravani.ir

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465