صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / بوتاکس میگرن چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

بوتاکس میگرن چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

آنچه در این مطلب میخوانید

میگرن جز سردردهای مزمن و مکرر است که عموماً یک طرف سر را دربر می گیرد، البته نوعی از آن وجود دارد که دو طرف سر را در برمی گیرد. میگرن سردردی شدید و اذیت کننده است و بر اثر تغییرات فیزیولوژی در مغز ایجاد می شود. این سردردها از سنین کودکی آغاز و همراه فرد باقی می ماند. خانم هایی که بعد از سن بلوغ به میگرن مبتلا می شوند بیشتر از آقایان هستند. این بیماری قادر است ابعاد مختلف زندگی انسان را در بربگیرد و اختلالات جدی در زندگی شخصی و اجتماعی فرد ایجاد کند. به همین دلیل درمان میگرن بسیار مهم است.
برای درمان میگرن راه هایی مانند مصرف مسکن، درمان ‌های گیاهی، تغییر در رژیم غذایی، سعی در کنترل استرس و… می باشد؛ اما یکی دیگر از راه های درمانی برای میگرن تزریق بوتاکس می باشد.

تزریق بوتاکس میگرن در شهرکرد

بوتاکس برای درمان میگرن دارای تأییدیه از سازمان غذا و دارو می باشند. درمان میگرن با بوتاکس در کلینیک دکتر پرستو خسروانی صورت می گیرد. لطفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09162029045 حاصل فرمایید.

درمان میگرن با بوتاکس

در رابطه با تزریق بوتاکس میگرن ابتدا لازم است بدانید بیماری میگرن سردردی شدید، تکرار شونده و پی در پی برای مدت چندین سال است. این بیماری در برخی افراد همراه با اختلالات بینایی و حالت تهوع همراه است. این بیماری در زنان بیشتر از مردان شیوع دارد. گاهی قبل از شروع سردرد علائم هشدار دهنده مانند ولع به مصرف شیرینی، تشنگی، خواب آلودگی یا افسردگی وجود دارد. این بیماری در کودکان بیشتر با درد شدید، بیماری حرکت و اختلالات خواب همراه است. هنوز علت خاصی برای بیماری میگرن یافت نشده است اما به نظر می رسد وراثت نقش مهمی در بروز این بیماری دارد.
تصور می شود با منقبض شدن رگ های خونی سر و کاهش جریان خون، ابتدا اختلالات بینایی، مشکل در صحبت کردن، ضعف، بی حسی، احساس سوزن سوزن شدن در یک منطقه از بدن به وجود می آید. سپس با گشاد شدن رگ های خونی و افزایش جریان خون سردرد تشدید می شود.
تشخیص بیماری میگرن با روش تشخیص فیزیکی توسط پزشک انجام می شود و هیچ روش تشخیصی دیگری برای این بیماری وجود ندارد.

انواع سردردهای میگرنی

سردردهای میگرنی انواع مختلفی دارند:
میگرن شایع نوعی سردرد میگرنی است که پیش‌درآمد ندارد و ممکن است شایع‌ ترین نوع سردرد باشد.
میگرن کلاسیک نوعی سردرد میگرنی است که قبل از شروع آن بیمار نوعی پیش‌درآمد را تجربه می‌ کند. این پیش‌درآمد معمولاً به‌صورت نوعی تجربه بینایی (به عنوان مثال مشاهده جرقه‌ های نورانی) است.

محل تزریق بوتاکس در میگرن

ناحیه مناسب برای تزریق بوتاکس میگرن، بستگی به نشانه و نقاط سر دردهای بیمار دارد. پزشک با معاینه‌ دقیق، بهترین نقطه ها را برای تزریق بوتاکس انتخاب می‌ کند تا شما در کوتاه ترین زمان درمان شوید. تعداد از این نواحی به شرح زیر می باشد:

عوامل تاثیرگذار میگرن

درمان میگرن با بوتاکس گزینه ای موثر برای کاهش درد و اثرات حاصل از آن است که تاکنون نتایج چشمگیری داشته است. درمان میگرن با بوتاکس در کلینیک دکتر پرستو خسروانی صورت می گیرد. لطفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09162029045 حاصل فرمایید.
همه درباره بوتاکس و اثر جادویی آن بر چین و چروک های پیشانی شنیده ایم، اما مزایای بوتاکس به همین جا محدود نمی شود. درمان میگرن، یکی دیگر از اثرات مورد تایید بوتاکس است که بسیار از بیماران با موفقیت بالا آن را امتحان کردند. بوتاکس مورد تایید FDA برای سردردهای بیشتر از 15 روز در ماه پیشنهاد می شود. هر چه سردردها بیشتر، بوتاکس بهتر نتیجه می دهد. بعد از تزریق، سیگنال های شیمیایی وارد اعصاب می شود و عضلات را فلج می کند. این روش درمانی مانند دیگر روش ها دارای مزایا، خطرات و عوارض جانبی مختلفی است که قبل از انجام آن، خوب است در مورد آن ها آگاهی کسب کنید.

نحوه انجام بوتاکس میگرن

بوتاکس در اطراف رشته های درد تزریق می شود که در سردرد نقش دارند. بوتاکس در انتهای محل تزریق به انتهای عصب وارد می شود و جلوی انتشار مواد شیمیایی دخیل در انتقال درد را می گیرد. این امر از فعال شدن شبکه های درد در مغز جلوگیری می کند. بوتاکس از شروع سردردهای میگرنی جلوگیری می کند.
تزریق بدون درد یا با درد کم است و معمولاً نیاز به بیحسی وجود ندارد؛ اما در صورت تمایل می‌توان از بیحس‌ کننده موضعی یا کیسه یخ برای بیحسی استفاده کرد.
تزریق بوتاکس در ناحیه بین دو ابرو و پیشانی و قسمت خارجی ابرو مشابه با همان تزریقی انجام می‌شود که برای از بین بردن چین‌ و چروک این ناحیه صورت می‌گیرد.
تزریق ناحیه گیجگاهی باید در سمتی انجام شود که بیشتر در جریان سردرد میگرنی گرفتار می‌شود. (میگرن معمولاً سردرد یک طرفه ایجاد می‌کند و باید تزریق در گیجگاهی انجام شود که درد می‌گیرد).
اگر درد بیمار بیشتر در ناحیه پسِ سری احساس می‌شود، می‌توان با انگشت روی پشت گردن و محل اتصال گردن با پشت سر فشار وارد کرد و نقاط حساس را پیدا کرد و تزریق را در این نواحی انجام داد.

مراقبت بعد از بوتاکس میگرن

برای کاهش احتمال ایجاد کبودی بهتر است بعد از تزریق از مصرف قرص سرما خوردگی، چای سبز، ویتامین E و جینسینگ به مدت 3 روز پرهیز کنید. در صورت مصرف آسپرین و سایر داروهای رقیق کننده خون حتماً با پزشک خود مشورت کنید.
2 تا 4 ساعت بعد از تزریق بوتاکس میگرن از به جلو خم کردن سر و گردن و همچنین خم کردن سر به عقب مانند دراز کشیدن به صورت افقی یپرهیزید. از روز تزریق بوتاکس به مدت 2 شبانه روز از گرم شدن ناحیه سر و گردن و ماساژ دادن نواحی تزریق شده بپرهیزید (مانند حمام طولانی، سونا و …) .

کاندید مناسب تزریق بوتاکس میگرن

تزریق بوتاکس برای بیماران میگرنی که تعداد حمله های سردردشان کمتر از 15 روز در ماه بوده و یا انواع دیگر سردرد به‌جز میگرن دارند توصیه نمی شود. همچنین در موارد حساسیت به آمپول بوتاکس و ابتلا به بیماریهای زمینه ای مثل میاستننی گراویس که بوتاکس باعث تشدید بیماری می شود تزریق بوتاکس نباید صورت گیرد. همچنین بیماران با سر دردهای ناشی از فشار خون بالا، سر دردهای دوران پریود و سردرد سینوزیت کاندید مناسبی برای تزریق بوتاکس نیستند.

مزایای بوتاکس میگرن

این روش درمانی و زیبایی برای رفع بوتاکس دارای مزایای فوق العاده زیر است:

کاندیدای مناسب درمان میگرن با بوتاکس

بوتاکس میگرن تنها برای افراد دچار به نوع مزمن آن توصیه می شود. درمان میگرن با بوتاکس در کلینیک دکتر پرستو خسروانی صورت می گیرد. لطفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09162029045 حاصل فرمایید.
بوتاکس میگرن تنها برای افراد دچار به نوع مزمن آن توصیه می شود. بهره مندی از این روش برای درمان میگرن های نامنظم و سردردهای تنشی هنوز ثابت نشده است. بوتاکس توسط متخصصان اعصاب دوره دیده برای درمان میگرن شدید و آزاردهنده انجام می شود و معمولا افراد دارای شرایط بحرانی زیر برای تزریق آماده می شوند:
- افراد دارای سن 18 الی بالاتر می توانند زیر نظر پزشک این روش را انجام دهند.
- کسانی که باید مصرف بیش از حد دارو را رعایت کنند.
- افراد درگیر میگرن حداقل به مدت 6 ماه که به مدت 15 روز یا بیشتر در ماه سردرد و حداقل 8 روز میگرن دارند.
افرادی که مصرف سه دوز داروی تجویزی میگرن مانند آمی تریپتیلین، متی سرژید، توپیرامات، پروپرانولول و … برایشان بی فایده بود یا با عدم مصرف آن ها روبرو شده اند.

ماندگاری بوتاکس میگرن

ممکن است در بیمارانی که بهبودی میگرن آنها بعد از تزریقات قابل ملاحظه است، 3 تا 6 ماه ادامه یابد. برای به حداکثر رساندن تأثیرات، به تزریق های دوم و سوم احتیاج می باشد. با افزایش تعداد چرخه های درمانی، مزایای آن افزایش می یابد.

بوتاکس و سردرد

بوتاکس میگرن تنها برای سردردهای ناگوار و آزاردهنده میگرنی تاثیرگذار است و برای درمان سردردهای معمولی پیشنهاد نمی شود. البته بسیاری از افراد بعد از تزریق پیشانی به تجربه کمتر درد در این ناحیه گزارش داده اند.

مراقبت های قبل از بوتاکس میگرن

توجه به برخی مراقبت های قبل از تزریق ضروری است. اگر دچار بیماری خاصی هستید و عوامل مختلفی روی سلامتی شما تاثیر گذاشته است، حتما این موضوع را با پزشک خود درمیان بگذارید. زیرا ممکن است بوتاکس با شرایط فعلی همخوانی نداشته باشد.
در موارد زیر با دیگر نکات مراقبتی قبل از تزریق آشنا می شوید:

اگر در نواحی هدف دچار عفونت هستید، بهتر است تزریق را به زمان دیگری موکول کنید.

مراقبت بعد از درمان میگرن با بوتاکس

انجام مراقبت های لازم به جلوگیری از بروز عوارض و مشاهده نتیجه دلخواه کمک می کند. پس حتما به گفته های پزشک خود توجه کنید و نکات کلیدی را به ذهن بسپارید. مهم ترین مراقبت های بعد از تزریق شامل موارد زیر است:

برای کسب اطلاعات درمورد درمان لبخند لثه ای با تزریق بوتاکس ، روی لینک کلیک کنید.

آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
روش های مختلف ایجاد تقارن و زاویه سازی خط فکروش های مختلف ایجاد تقارن و زاویه سازی خط فک

تقارن و زاویه فک یکی از معیارهای زیبایی است ، گاهی اوقات با تزریق فیلر ، پرکننده‌ ها یی مانند تزیق چربی و کشیدن پوست می تواند به نتیجه دلخواه رسید . ... ادامه مطلب

درمان تعریق شدید زیر بغل با تزریق بوتاکسدرمان تعریق شدید زیر بغل با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس ، علاوه بر انجام روش های جوانسازی پوست و رفع چین و چروک و خطوط پوستی کاربرد مهم دیگری چون رفع تعریق بیش از حد را نیز بر عهده دارد . ... ادامه مطلب

تزریق ژل لب مدل طبیعی یا نچرالتزریق ژل لب مدل طبیعی یا نچرال

تزریق ژل لب طبیعی و نچرال است که علاوه بر زیبایی طبیعی ، بتواند نافرمی های آن را اصلاح کند. بهترین روش تزریق ، فیلرهای هیالورونیک اسید است . ... ادامه مطلب

کاربرد لیزر کیوسوئیچ در جوانسازی و رفع مشکلات پوستیکاربرد لیزر کیوسوئیچ در جوانسازی و رفع مشکلات پوستی

لیزر کیوسوئیچ با بهره گیری از پیشرفته ترین تکنیک های روز دنیا ، بهترین درمان برای ضایعات پیگمانته (انواع لک ها) و از بین بردن خالکوبی می باشد . ... ادامه مطلب

اگزوزوم؛ جدیدترین روش جوانسازی با استفاده از سلول های بنیادیاگزوزوم؛ جدیدترین روش جوانسازی با استفاده از سلول های بنیادی

اگزوزوم تراپی پوست و صورت یک رویکرد پیشگامانه برای جوانسازی صورت است که از قدرت ارتباطات سلولی بهره می برد. ... ادامه مطلب

جوانسازی با مزوژل پروفایلوجوانسازی با مزوژل پروفایلو

پروفایلو ، که در ۲۰۱۹ از آن به عنوان محصول سال یاد شده، یکی از محصولات نوآورانه است که باعث بهبود رنگ ، بافت ، آبرسانی و درخشندگی کلی پوست می شود ... ادامه مطلب

مزوژل جالپرو چیست و چه کاربردی دارد؟مزوژل جالپرو چیست و چه کاربردی دارد؟

مزوژل جالپرو چین و چروک های سطحی را رفع نموده و به پوست صورت شما و نواحی مختلف بدن از قبیل ، گردن ، شانه و سینه لطافت و درخشندگی بی نظیری خواهد بخشید ... ادامه مطلب

مزوژل چیست و چه کاربردی دارد ؟مزوژل چیست و چه کاربردی دارد ؟

مزوژل یک روش درمانی بسیار جدید است . این روش یکی از بهترین درمان ها برای آسیب های پوستی ، جوانسازی پوست و رفع چین چروک پوست است . ... ادامه مطلب

روشهای پیشگیری و درمان چین و چروک های عمیق پیشانیروشهای پیشگیری و درمان چین و چروک های عمیق پیشانی

اگر چین و چروک پیشانی شما زیاد شده است و به دنبال روشی برای درمان و رفع چروک پیشانی هستید، در این مطلب همراه ما باشید تا به طور کامل توضیح دهیم . ... ادامه مطلب

بوتاکس میگرن چیست و برای چه کسانی مناسب است؟بوتاکس میگرن چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

بوتاکس برای درمان میگرن یکی از معدود روشهای موثر برای رفع این بیماری است که با هزینه و عوارض حداقلی بهبودی چشمگیری دارد. ... ادامه مطلب

چگونه استرس روی پوست تاثیر می گذارد؟چگونه استرس روی پوست تاثیر می گذارد؟

تاثیر استرس روی جوش صورت به دلیل رابطه مستقیم پوست و سیستم عصبی بدن است. ... ادامه مطلب

تزریق بوتاکس؛ نحوه تزریق و اثرگذاری در جوانسازی پوستتزریق بوتاکس؛ نحوه تزریق و اثرگذاری در جوانسازی پوست

تزریق بوتاکس معمولاً برای از بین بردن خطوط پیشانی،خطوط پنجه کلاغی کنار چشمها که هنگام خندیدن بیشتر نمایان میشوند، خط اخم و چروک دور لب استفاده میشود ... ادامه مطلب

دکترپرستوخسروانی درسال 1386تحصیلات خود رادر رشته دکتری عمومی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به پایان برده و درسال 1393 با کسب رتبه ممتازی دکتری تخصصی پوست و مو ازدانشگاه علوم پزشکی اصفهان اخذ کرده و سپس موفق به دریافت بورد تخصصی بیماری های پوست و مو گردیدند.

تغییر ساعات کاری کلینیک به علت شیوع کرونا

ساعت کاری کلینیک :